Wednesday, December 24, 2014

Cinta di mukabuku

Hai hai diharap semuanye sihat2 belaka..

ok, entri kali ni sambungan daripada episod jodoh pasti bertemu..klise sangat kan tajuk kali ni kan..kui3..so sebulan selepas ditinggalkan, dengan kuasa bulan (nada ala2 sailormoon) datanglah kekuatan..byk sumber2 kekuatan yang disuntik terutamanya daripada family..setiap hari bonda I la yang dok bg nasihat..kawan baik saya, name glamernye Yana..tiap2 hari tepon tnye kabar..dan kawan2 baik yang lain..tp yang paling penting untuk mendapatkan ketenangan saya banyak buat solat hajat (selalunya sebelum subuh), solat tahajjud, solat dhuha, bace al-quran especially yaasin..dengar ceramah agama yang dapat memberi kekuatan..(p/s: saya share ni bukan niat nak riak tau, tp niat nak share pada siapa2 yang baru putus cinta tu..jgn salah faham ye..)

lepas dari tu barula boleh terima kenyataan,,jodoh itu rahsia Allah..Allah adalah sebaik2 perancang..kte hanya merancang Tuhan tentukan..kalo paksa2 pon manela tahu kesudahannya akan berlaku benda tak baik..nauzubillahiminzalik..pk positif ye kawan2, Allah sayangkan kita..takkan Allah nak sia2kan hambaNya..betul tak??

next step saya tutup fb lama, buat fb baru..hhihi..add balik kawan2 lama..approve kawan2 baru..sebelum ni tak aktif pon sangat fb ni..kui3..time ni laaaa...jeng jeng jenggggggg...kasi suspen cikit..hik3..saya berkawan dgn bakal imam saya @ encik suami sekarang..kui3..pecaya tak??jodoh saya sebenarnye dekat fb je pun..tak payah nak pegi jauh2..dok depan laptop je dah jmpe..hahahaha..besarkan kuasa Allah..so nasihat saya pada kawan2 kat luar tu, tak perlu nak stress2 cari jodoh sangat..kalo dah tiba masa yang sesuai, dua2 pon dah bersedia, Allah kata "kun faya kun"..maka jadilah ia..

time tu pon hati dah boleh kembali pulih sepenuhnya..sblm ni memg niat tak nak kawen dah,,hahaha...tp jgn ye kawan2 ada niat mcm tu..Rasulullah saw tak mengaku umat nanti tau..kalau tak ada jodoh dekat dunia pon tak apa, jangan risau..Rasulullah sendiri akan tnggu kita di pintu syurga..ni la yang saya tanamkan dalam hati dan fikiran supaya tak perlu nak risau fikirkan pasal jodoh..alhamdulillah berjaya..hihhii

6 bulan je berkawan dengan en suami sebelum ktorng betunang, jumpa pun jarang sekali, seingatnye 3 hingga 4 kali je kot dalam 6 bulan tu..hihih..sebab saya sibuk pegi kelas, almaklumla kelas dihujung minggu..hik3..weekday plak dok lepak dekat rumah buat assignment..hik3..jumpe pon sebab nakkan teman untuk released tension, tengok wayang, then makan, lepas tu balik..kami berdua banyak bersembang je kat fb sebab encik suami la peneman dikala malam untuk saya buat asgmnt supaya tak mengantok..dier plak seronok je main game..sedar tak sedar dah nak subuh..padan muke dier kena siap2 pegi keje, saya plak boleh tido lepas tu..hahaahaa..

suatu hari, en suami balik kampung..ayahandanya bertanya..tiada calon isteri lagi kah??upss skema plak ayat I..haahha..tak pasal2 dier tunjuk gambar saya kt fb tuh..aaa sudah...adeh la mamat ni..dan dan  baba dier terus nak pegi beli cincin untuk masuk meminang I uollsss..saya mintak mase la jgk untuk solat dulu..saya jgk mintak mak saya buatkan solat jgk..risau wooo..kawen ni bukan main2..macam berjudi jgakla..kalo memang, baiklah kesudahannya, kalau kalah, meranala kita..alhamdulillah saya diberi kekuatan untuk terima pinangan..wa wa waaa..tambahan lgi family pun bg support jgk..so en suami dengan kawan dier datang rumah jumpe parent saya, then tetapkan tarikh pertunangan..

sekejap je kan perkenalan kami..so next entri pulak saya nak cerita pasal dugaan diwaktu bertunang nih..perhhh..mencabar minda dan jiwa kot..hihii..so tungguuu... =)







1 comment:

  1. oooh macam tu rupanya cerita mat ipey ni. sebelum ni tak tau pun cerita haha sib baik dah ada blog ye. nice story!

    ReplyDelete